Selly Home Logo

Skriv til os

Felter markeret med en stjerne (*) skal udfyldes

PRIVATLIVSPOLITIK

Privatlivspolitik – www.sellyhome.dk

PRIVATLIVSPOLITIK for www.sellyhome.dk

§ 1 Almindelige bestemmelser

1. Den dataansvarlige for brugernes personoplysninger, der indsamles via det website, som findes på domænet www.sellyhome.dk, er LAVANDER DESIGN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, med hjemsted i Polen: ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, registreret i det polske Nationale Domstolsregister (KRS) ført af Distriktsdomstolen i Poznań – Nowe Miasto og Wilda i Poznań, afdeling IX for handelsretten, under KRS-nummer: 0001132123, polsk momsregistreringsnummer (NIP): PL6192062335, med en aktiekapital på 5.000,00 PLN fuldt indbetalt (nedenfor kaldet ”den dataansvarlige”).

2. Den dataansvarlige har udpeget et elektronisk kontaktpunkt beregnet til direkte kommunikation med medlemsstaternes myndigheder, Europa-Kommissionen og Rådet for Digitale Tjenester: kontor@sellyhome.dk. Det samme kontaktpunkt kan også bruges af enhver Kunde til hurtig og direkte kommunikation med den dataansvarlige. Den dataansvarlige kan desuden kontaktes skriftligt på adressen: ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno (åbningstider hverdage 8-16, samtaletakst svarer til normal telefontakst i henhold til brugerens teleabonnement). Kommunikation kan føres på polsk.

3. Formålet med denne politik er at fastlægge, hvilke foranstaltninger der træffes med hensyn til de personoplysninger, der indsamles via den dataansvarliges website og de tilknyttede tjenester og værktøjer, som benyttes af brugerne, samt inden for rammerne af aftaleindgåelse og opfyldelse ved kontakt uden for websitet.

4. Om nødvendigt kan bestemmelserne i denne politik ændres. Ændringer meddeles brugerne ved offentliggørelse af den nye politik, og for personer, der har givet samtykke til behandling af personoplysninger via e-mail eller har angivet deres e-mailadresse ved aftaleindgåelse, vil de også blive underrettet via e-mail.

§ 2 Retsgrundlag, formål og opbevaring af personoplysninger

1. Brugernes personoplysninger behandles i overensstemmelse med den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR), polske databeskyttelseslove, databeskyttelsesloven af 10/05/2018 samt loven om levering af elektroniske tjenester af 18/07/2002 med senere ændringer, samt med henblik på at kunne foretage en indberetning i henhold til artikel 16, stk. 1, i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2022/2065 af 19. oktober 2022 om et indre marked for digitale tjenester og ...

... om ændring af direktiv 2000/31/EF (digital servicelov) (EU L 277, 2022 s. 1, med senere ændringer; ”DSA”) også baseret på artikel 3 litra h i DSA.

2. Den dataansvarlige kan indsamle følgende oplysninger til følgende formål:

Formål med databehandling Retsgrundlag for behandling og opbevaringsperiode Opbevaringsperiode Omfang af behandlede data
Opfyldelse af aftale med Kunden eller foretage tiltag på den registreredes anmodning inden indgåelse af sådanne aftaler Artikel 6, stk. 1, litra b i GDPR (opfyldelse af aftale).
• i aftalens gyldighedsperiode
• indtil lovpligtig forpligtelse ophører, forbundet med bogføring
• oplysninger behandles, indtil forældelsesfristen for krav udløber
• for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• firmanavn;
• momsregistreringsnummer (NIP).
Direkte markedsføring Artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR (den dataansvarliges legitime interesse).
Den dataansvarlige kan behandle data til direkte markedsføringsformål kun efter samtykke og uden indsigelse fra den registrerede.
• indtil tilbagetrækning af samtykke – du kan til enhver tid trække samtykket tilbage
• data behandles, indtil forældelsesfristen for krav udløber
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
Markedsføring Artikel 6, stk. 1, litra a i GDPR (samtykke) • indtil tilbagetrækning af samtykke – du kan til enhver tid trække samtykket tilbage
• data behandles, indtil forældelsesfristen for krav udløber
• indtil man afmelder sig nyhedsbrevet
• for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land)
Kundanmeldelse Artikel 6, stk. 1, litra a i GDPR • hvis ingen anmeldelse afgives, i op til 30 dage efter køb eller indtil en indsigelse mod behandling tages i betragtning
• hvis en anmeldelse afgives – indtil den fjernes, eller indtil en indsigelse mod behandlingen tages i betragtning
• data behandles, indtil forældelsesfristen for krav udløber
• for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
Bogføring Artikel 6, stk. 1, litra c i GDPR sammenholdt med art. 86 § 1 i den polske skatteforvaltningslov af 17. januar 2017 (Dz.U. 2017, nr. 201) eller art. 74, stk. 2 i den polske bogføringslov af 30. januar 2018 (Dz.U. 2018, nr. 395). • data behandles, indtil forældelsesfristen for krav udløber
• data opbevares i den periode, der kræves efter lovgivningen om opbevaring af skatte- eller regnskabsdokumenter (5 år regnet fra begyndelsen af året efter det regnskabsår, som data vedrører).
• for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• momsregistreringsnummer (NIP);
• firmanavn;
Gennemførelse af tilbagebetaling Opfyldelse af aftale eller foretagelse af tiltag på den registreredes anmodning inden indgåelse af aftale (artikel 6, stk. 1, litra b i GDPR). • 5 år efter at forretningsforbindelsen med Kunden er ophørt • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• PESEL (personnummer);
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• oplysninger om erhvervsdrivende.
Fastslå, gøre gældende eller forsvare krav, som den dataansvarlige kan rejse, eller som kan rejses mod den dataansvarlige Artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR • data opbevares i den periode, hvor vores legitime interesse består, dog ikke længere end forældelsesfristen for krav over for den registrerede som følge af den førte erhvervsvirksomhed. • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• momsregistreringsnummer (NIP);
• firmanavn;
Foretage undersøgelser og analyser for at forbedre funktionaliteten af tilgængelige tjenester Artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR • data behandles, indtil forældelsesfristen for krav udløber
• indtil cookies, der benyttes til analyseformål, udløber eller slettes
• firmanavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• computerkomponenter;
• indstillinger;
• installeret software.
Indsamling af telemetridata Artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR • indtil cookies, der bruges til analyseformål, udløber eller slettes • IP-adresse;
• omtrentlig placering baseret på IP-adresse;
• bruger-ID;
• brug og deling af software.
Registrering af brugerkonto Opfyldelse af aftale eller foretagelse af tiltag på den registreredes anmodning inden indgåelse af aftale (artikel 6, stk. 1, litra b i GDPR) 5 år efter at forretningsforbindelsen med Kunden er ophørt • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• PESEL;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• oplysninger om erhvervsdrivende.
Yde kundeservice Opfyldelse af aftale eller foretagelse af tiltag på den registreredes anmodning inden indgåelse af aftale (artikel 6, stk. 1, litra b i GDPR) • 5 år efter at forretningsforbindelsen med Kunden er ophørt
• 2 år efter seneste opdatering af Kundens forespørgsel
• for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• oplysninger om erhvervsdrivende;
Sikre korrekt funktion af websitet Opretholde websitets ydeevne og forbedre den (artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR) • 5 år efter at forretningsforbindelsen med Kunden er ophørt • Som ovenfor;
• Oplysninger om aktiviteter på websitet (klik på knapper, besøgstid, læste meddelelser, anden information afhængigt af specifikt forretningsscenarie).
Give Kunden mulighed for at nulstille adgangskode Beskytte og sikre websitet, Kundernes interesser og sikkerhed (artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR) • 5 år efter at forretningsforbindelsen med Kunden er ophørt • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• oplysninger om erhvervsdrivende;
• Kundens adgangskode;
• bruger-ID.
Overvåge overholdelse af betingelser, aftaler og privatlivspolitik Beskytte og sikre websitet, Kundernes interesser og sikkerhed (artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR) • 5 år efter at forretningsforbindelsen med Kunden er ophørt • oplysninger om transaktioner;
• oplysninger om erhvervsdrivende.
Håndtering af anmodninger om personoplysninger Artikel 6, stk. 1, litra c i GDPR • Periode for den dataansvarliges legitime interesse, dog ikke længere end forældelsesfristen for krav over for den registrerede som følge af den førte erhvervsvirksomhed. • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• momsregistreringsnummer (NIP);
• firmanavn.
Tilvejebringelse af oplysninger til organer, der er ansvarlige for retshåndhævelse, og andre statslige institutioner Artikel 6, stk. 1, litra c i GDPR • Perioden for den dataansvarliges legitime interesse, dog ikke længere end forældelsesfristen for krav over for den registrerede som følge af den førte erhvervsvirksomhed. • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• momsregistreringsnummer (NIP);
• firmanavn.
Opfylde juridisk forpligtelse i henhold til art. 16, stk. 1, 4, 5 og 6 i DSA Artikel 6, stk. 1, litra c i GDPR • Indtil der gives meddelelse om den dataansvarliges afgørelse vedrørende den foretagne anmeldelse og muligheden for at appellere afgørelsen. • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• momsregistreringsnummer (NIP);
• firmanavn.
Behandling af personoplysninger i overensstemmelse med procedurer, der føres for offentlige myndigheder Artikel 6, stk. 1, litra c i GDPR • I den periode, hvor en sådan forpligtelse består • for- og efternavn;
• e-mailadresse;
• telefonnummer;
• adresse (gade, husnummer, lejlighedsnummer, postnummer, by, land);
• momsregistreringsnummer (NIP);
• firmanavn.

3. Brugernes personoplysninger opbevares ikke længere end nødvendigt for at opnå formålet med behandlingen, dvs. indtil samtykket trækkes tilbage, hvis behandlingen sker på grundlag af et sådant samtykke, indtil forældelsesfristen for den dataansvarliges og modpartens krav vedrørende opfyldelsen af de indgåede aftaler (ved salgs-/tjenesteydelsesaftaler 2 år, regnet indtil årets udgang), samt indtil en forespørgsel sendt via e-mail er behandlet, eller en klage er afsluttet. Når denne periode er udløbet, vil Kundens personoplysninger blive behandlet af den dataansvarlige på grundlag af artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR, dvs. til legitime interesser i forbindelse med gennemførte markedsføringskampagner.

4. Den dataansvarlige kan anvende profilering til direkte markedsføringsformål, men de beslutninger, der træffes på denne baggrund af den dataansvarlige, omfatter ikke indgåelse eller afslag på at indgå en aftale eller muligheden for at benytte elektroniske tjenester. Effekten af profileringen kan f.eks. være, at en bestemt person får en rabat, får tilsendt en rabatkode, en påmindelse om ufærdige køb, et tilbud om et produkt, der kan passe vedkommendes interesser eller præferencer, eller bedre vilkår end standardtilbuddet. Trods profilering er det den enkelte person, der frit beslutter, om vedkommende vil anvende den opnåede rabat eller de forbedrede vilkår og gennemføre et køb. Profilering indebærer en automatisk analyse eller prognose af en bestemt persons adfærd på den dataansvarliges website, f.eks. ved at lægge et bestemt produkt i indkøbskurven, besøge en produktside eller analysere tidligere aktivitetslogfiler på siden. Betingelsen for en sådan profilering er, at den dataansvarlige har den registreredes personoplysninger, så vedkommende efterfølgende kan sende f.eks. en rabatkode.

5. I det omfang det er nødvendigt for, at websitet og dets funktioner fungerer korrekt, kan websitet under brugerens besøg indsamle andre oplysninger, herunder blandt andet:

  • a) IP-adresse,
  • b) oplysninger om enhed, hardware og software, f.eks. hardware-ID, ID for mobile enheder (f.eks. Apple Identifier for Advertising [”IDFA”] eller annonce-ID på en Android-enhed [”AAID”]),
  • c) type platform,
  • d) indstillinger og komponenter,
  • e) oplysninger om browseren, herunder hvilken browser der bruges og valgt sprog.

6. Under hensyntagen til karakter, omfang, sammenhæng og formål med behandlingen samt risikoen for krænkelse af fysiske personers rettigheder eller friheder med forskellig sandsynlighed og alvor, iværksætter den dataansvarlige passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at behandlingen sker i overensstemmelse med forordningen, og for at kunne påvise dette. Disse foranstaltninger revideres og opdateres efter behov. Den dataansvarlige anvender tekniske foranstaltninger, der forhindrer uautoriserede personer i at indhente og ændre personoplysninger, der overføres elektronisk.

§ 3 Deling af oplysninger

1. Den dataansvarlige sikrer, at alle indsamlede personoplysninger bruges til at opfylde sine forpligtelser over for brugerne. Disse oplysninger videregives ikke til tredjepart, undtagen i de tilfælde, hvor:

  • a) der er givet udtrykkeligt samtykke af de registrerede, eller
  • b) en forpligtelse til at videregive disse oplysninger følger eller vil følge af gældende lovgivning, f.eks. til retshåndhævende myndigheder.

2. Desuden kan personoplysninger om tjenestemodtagere og kunder deles med følgende modtagere eller kategorier af modtagere:

  • a) tjenesteudbydere, der leverer tekniske, IT-relaterede og organisatoriske løsninger til den dataansvarlige, hvilket muliggør, at den dataansvarlige kan drive sin virksomhed, herunder websitet og de elektroniske tjenester, der leveres via det (især leverandører af software, marketingbureauer, leverandører af e-mail og hosting, leverandører af software til virksomhedsadministration og teknisk support til den dataansvarlige samt transportvirksomheder). Den dataansvarlige deler de indsamlede personoplysninger fra Kunden med en udvalgt leverandør, der handler på vegne af den dataansvarlige, kun i det omfang det er nødvendigt for at opfylde det specifikke formål med databehandlingen, som er angivet i denne privatlivspolitik.
  • b) leverandører af bogførings-, juridiske- og rådgivningstjenester, der leverer bogføring, juridisk eller rådgivningsmæssig support (især bogføringskontorer, advokatfirmaer eller inkassofirmaer). Den dataansvarlige deler de indsamlede personoplysninger fra Kunden med en sådan leverandør, der handler på vegne af den dataansvarlige, kun i de tilfælde og i det omfang, det er nødvendigt for at opfylde det specifikke formål med databehandlingen, som er angivet i denne privatlivspolitik.
  • c) leverandører af betalingsløsninger og betalingsgateways på websitet. Den dataansvarlige deler de indsamlede personoplysninger fra Kunden med en udvalgt leverandør, der handler på vegne af den dataansvarlige, kun i de tilfælde og i det omfang, det er nødvendigt for at opnå det formål med databehandlingen, der er angivet i denne privatlivspolitik. I den dataansvarliges virksomhed leveres sådanne tjenester af:
    • PayU S.A. med hovedsæde i Poznań, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, registreret i virksomhedsregistret ført af Distriktsdomstolen i Poznań – Nowe Miasto og Wilda i Poznań, afdeling VIII for handelsretten, under KRS-nummer 0000274399, momsregistreringsnummer (NIP) 779-23-08-495, med en aktiekapital på 6.474.300,00 PLN, fuldt indbetalt; en national betalingsinstitution, der overvåges af den polske finanstilsynsmyndighed, optaget i registret over betalingstjenester under nummer IP1/2012.
      • PayPo Sp. z o.o. med hovedsæde i Warszawa, adresse: ul. Domaniewska 39, Warszawa (postnummer: 02-672), registreret i virksomhedsregistret i det Nationale Domstolsregister ført af Distriktsdomstolen for Warszawa, afdeling XIII for handelsretten, under KRS-nummer 0000575158, med en aktiekapital på 1.075.650,00 PLN, momsregistreringsnummer (NIP): 5213705997, REGON: 362485126, e-mailadresse: bok@paypo.pl, elektronisk adresse til levering: AE:PL-48263-64036-THSCJ-22. PayPo er en låneinstitution registreret i registret over låneinstitutioner, der føres af den polske finanstilsynsmyndighed under nummer RIP000135 og en mindre betalingsinstitution, der er registreret i registret over mindre betalingsinstitutioner, der føres af den polske finanstilsynsmyndighed under nummer MIP43/2019.
  • d) transportører / speditører / kurirmæglere – i de tilfælde, hvor Kunden i netbutikken benytter levering via postforsendelse eller kurerforsendelse, deler den dataansvarlige de indsamlede personoplysninger fra Kunden med en udvalgt transportør, speditør eller mægler, der udfører leveringsopgaver på vegne af den dataansvarlige, i det omfang det kræves for at levere Produktet til Kunden.

3. Den dataansvarlige kan dele anonymiserede data (dvs. data, der ikke identificerer enkeltbrugere) med eksterne tjenesteudbydere for bedre at forstå, hvor attraktiv reklame og tjenester er for brugerne. I denne sammenhæng, på grund af softwareleverandørernes hjemsted, kan data – under overholdelse af beskyttelsesregler – overføres til tredjelande, der dog sikrer standardkontraktbestemmelser, der er godkendt af Europa-Kommissionen for behandling af personoplysninger, eller som har passende tilladelse til at handle på grundlag af bilaterale aftaler om persondatabehandling mellem EU og det pågældende tredjeland, som ikke er medlem af det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. I den dataansvarliges tilfælde er disse enheder:

  • • Google LLC. (hovedsæde: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) til Google Analytics (webstatistikanalyse), Google Tag Manager (håndtering af script og sporing af brugeraktivitet på websitet), Google Ads (visning af sponsorerede links i Googles søgeresultater og på partnersider i Google AdSense-netværket), Google Workspace (til redigering af websitet og koordinering af arbejde mellem dem, der er ansvarlige for det, herunder Google Drive, Gmail, Google Sheets, Google Forms, Google Looker Studio);
  • • Hotjar Limited (hovedsæde: Dragonara Business Centre 5th Floor, Dragonara Road, Paceville St Julian's STJ 3141 Malta) til analytiske værktøjer til analyse af webstatistik samt sporing af brugeraktiviteter på websitet.

4. Den dataansvarlige vil altid informere om hensigten med at overføre personoplysninger uden for EØS på tidspunktet for indsamlingen.

5. Den dataansvarlige foretager løbende risikovurderinger for at sikre, at personoplysninger behandles sikkert, hvilket først og fremmest betyder, at kun autoriserede personer har adgang til dataene, og kun i det omfang det er nødvendigt for deres opgaver. Den dataansvarlige sikrer, at alle handlinger med personoplysninger registreres og kun udføres af autoriserede medarbejdere og samarbejdspartnere.

6. Den dataansvarlige træffer alle nødvendige foranstaltninger for at sikre, at også underleverandører og andre samarbejdspartnere anvender passende sikkerhedsforanstaltninger i alle tilfælde, hvor de behandler personoplysninger på den dataansvarliges vegne.

7. Den dataansvarliges website kan anvende Google Analytics, en webanalyseservice leveret af Google, LLC. (”Google”). Google Analytics bruger cookies til at hjælpe operatører af websites med at analysere, hvordan brugerne benytter siden. De oplysninger, som cookien genererer om, hvordan websitet benyttes, overføres normalt til Google og gemmes på servere i USA. Ifølge de nuværende IT-standarder forkortes brugernes IP-adresser, når de besøger den dataansvarliges website. Kun i undtagelsestilfælde overføres hele IP-adressen til en Google-server i USA og forkortes dér. På den dataansvarliges vegne vil Google bruge disse oplysninger til at vurdere websitet for dets brugere, oprette rapporter om trafikken på siderne og levere andre tjenester relateret til webtrafik og internetbrug til websitets operatør. Google vil ikke sammenkoble den IP-adresse, der overføres i forbindelse med Google Analytics, med andre data, Google ligger inde med. Mere information om, hvordan Google Analytics indsamler og bruger data, findes på den officielle Google-side: www.google.com/policies/privacy/partners. Derudover kan enhver bruger forhindre, at Google indsamler og behandler data om deres brug af websitet, ved at downloade og installere et browsertilføjelsesprogram, der findes på følgende link: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

8. Når den dataansvarlige deler oplysninger med tredjepart, bestræber de sig på, at dette kun sker til enheder, der opfylder kriterier og krav i overensstemmelse med artikel 46 eller 49 i GDPR. Hvor det er relevant, vil den dataansvarlige støtte sig til EU’s standardkontraktbestemmelser og andre beskyttelsesforanstaltninger for at muliggøre overførsler uden for EØS. I henhold til EU-Domstolens dom af 16. juli 2020 fortsætter den dataansvarlige med at vurdere retssystemet i de lande, hvortil data overføres, og opdaterer om nødvendigt foranstaltninger med henblik på at sikre et passende beskyttelsesniveau.

9. Med hensyn til de data, der overføres til USA, tilstræber den dataansvarlige, når de deler oplysninger med tredjepart, at gøre dette, i overensstemmelse med Europa-Kommissionens afgørelse af 10. juli 2023, kun til organisationer i USA, der garanterer overholdelse af den nye ”EU–USA Data Privacy Framework”. En fortegnelse over disse organisationer er offentliggjort af det amerikanske handelsministerium. Overførsel af personoplysninger fra EØS til organisationer, der har tilsluttet sig ”EU–USA Data Privacy Framework” og er opført på denne liste, er mulig uden yderligere tilladelser eller anvendelse af andre juridiske instrumenter som standardkontraktbestemmelser eller bindende virksomhedsregler. Hvis den amerikanske dataimportør ikke har tilsluttet sig ”EU–USA Data Privacy Framework”, er overførsel af personoplysninger dog stadig mulig, men efter opfyldelse af betingelserne i artikel 46 eller 49 i GDPR. I sådanne tilfælde støtter den dataansvarlige sig til EU’s standardkontraktbestemmelser og andre beskyttelsesforanstaltninger for at muliggøre overførsler uden for EØS.

§ 4 Brugerens rettigheder

1. En bruger, hvis personoplysninger behandles, har ret til:

  • indsigt, berigtigelse, begrænsning, sletning eller dataportabilitet – den registrerede har ret til at anmode den dataansvarlige om indsigt i, berigtigelse, sletning (”retten til at blive glemt”) eller begrænsning af behandlingen af vedkommendes personoplysninger samt ret til at gøre indsigelse mod behandlingen og til at få sine data overført. De nærmere vilkår for at udøve disse rettigheder er angivet i GDPR-artiklerne 15-21.
  • tilbagekalde samtykke når som helst – hvis personoplysninger behandles af den dataansvarlige på grundlag af et givet samtykke (i henhold til artikel 6, stk. 1, litra a eller artikel 9, stk. 2, litra a i GDPR), har den registrerede ret til når som helst at tilbagekalde samtykket, uden at det berører lovligheden af den behandling, der fandt sted på grundlag af samtykket før dets tilbagekaldelse.
  • klage til tilsynsmyndigheden – Hvis personoplysninger behandles af den dataansvarlige, har den registrerede ret til at indgive en klage til den tilsvarende tilsynsmyndighed. I Danmark er det Datatilsynet, www.datatilsynet.dk. Da virksomheden er registreret i Polen, kan der også rettes klage til den polske tilsynsmyndighed, Urząd Ochrony Danych Osobowych (PUODO), https://uodo.gov.pl/.
  • gøre indsigelse – den registrerede har ret til når som helst, af grunde, der vedrører vedkommendes særlige situation, at gøre indsigelse mod behandlingen af vedkommendes personoplysninger, der er baseret på artikel 6, stk. 1, litra e (opgaver af offentlig interesse) eller f (den dataansvarliges legitime interesse) i GDPR, herunder profilering baseret på disse bestemmelser. Den dataansvarlige må så ikke længere behandle disse personoplysninger, medmindre de kan påvise vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for den registreredes interesser, rettigheder og friheder, eller til at fastlægge, gøre gældende eller forsvare retlige krav.
  • gøre indsigelse mod direkte markedsføring – hvis personoplysninger behandles med henblik på direkte markedsføring (baseret på den dataansvarliges legitime interesse, ikke den registreredes samtykke), har den registrerede ret til når som helst at gøre indsigelse mod behandling af vedkommendes personoplysninger til sådanne formål, herunder profilering, i det omfang behandlingen er knyttet til direkte markedsføring.

2. Disse rettigheder udøves ved, at brugeren sender en anmodning til kontor@sellyhome.dk. En sådan anmodning bør indeholde brugerens for- og efternavn.

3. Brugeren er ansvarlig for, at de oplysninger, han eller hun afgiver eller offentliggør på websitet, er korrekte.

§ 5 Cookies

1. Med ”cookies” menes IT-data, især tekstfiler, der gemmes på brugernes slutenheder (oftest på computerens harddisk eller en mobil enhed), så browseren kan gemme visse indstillinger og data, når man benytter websites. Disse filer gør det muligt at genkende brugerens enhed og vise websitet korrekt, hvilket giver en behagelig anvendelse. Ved at lagre cookies kan websitet og tilbuddet tilpasses brugerens præferencer – serveren genkender brugeren og husker blandt andet præferencer som besøg, klik og tidligere aktiviteter.

2. Cookies indeholder først og fremmest navnet på det domæne, de stammer fra, hvor længe de gemmes på slutenheden, samt et unikt nummer til at identificere den browser, der bruges til forbindelsen til websitet.

3. Cookies bruges til at:

  • tilpasse indholdet på websites til brugerens præferencer og optimere brugen af dem,
  • oprette anonyme statistiske data, der hjælper med at afgøre, hvordan brugeren anvender websites, hvilket gør det muligt at forbedre strukturen og indholdet,
  • levere annonceindhold til brugere af websitet, der er tilpasset deres interesser.

Cookies anvendes ikke til at identificere brugeren, og vedkommendes identitet fastslås ikke på grundlag af dem.

4. Den grundlæggende opdeling af cookies skelner mellem:

  • Nødvendige cookies – absolut nødvendige for, at websitet eller de funktioner, som brugeren ønsker at benytte, fungerer korrekt, eftersom vi ellers ikke ville kunne levere mange af vores tjenester. Nogle af dem sikrer også sikkerheden i de tjenester, der leveres elektronisk.
  • Funktionelle cookies – vigtige for, at websitet fungerer, idet:
    • de beriger funktionaliteten på websites; uden dem vil websitet fungere korrekt, men det vil ikke være tilpasset brugerens præferencer,
    • de sikrer et højt niveau af funktionalitet på websites; uden dem kan funktionaliteten forringes, men det bør ikke forhindre fuldstændig brug,
    • de er afgørende for hovedparten af websitets funktioner; hvis de blokeres, kan udvalgte funktioner holde op med at fungere korrekt.
  • Forretningsmæssige cookies – muliggør gennemførelse af den forretningsmodel, websitet er baseret på; hvis de blokeres, forsvinder ikke alle funktioner, men serviceniveauet kan falde, fordi ejeren af websitet ikke kan opnå indtægter til at subsidiere driften. Denne kategori omfatter f.eks. annoncecookies.
  • Cookies til konfiguration af websites – gør det muligt at indstille funktioner og tjenester på websites.
  • Cookies til sikkerhed og pålidelighed på websites – muliggør verifikation af ægthed og optimering af websitets ydeevne.
  • Cookies til autentificering – giver mulighed for at angive, når brugeren er logget ind, så websitet kan vise korrekt information og funktioner.
  • Cookies til sessionsstatus – gør det muligt at gemme oplysninger om, hvordan brugere anvender et website. De kan indeholde, hvilke sider der besøges oftest, eller eventuelle fejlmeddelelser på visse sider. Cookies til lagring af såkaldt ”sessionsstatus” hjælper med at forbedre tjenester og øge brugervenligheden ved surfing.
  • Cookies til at undersøge processer på websitet – gør det muligt, at websitet og de funktioner, der findes dér, fungerer gnidningsfrit.
  • Cookies til annoncevisning – gør det muligt at vise reklamer, der er mere interessante for brugerne, og samtidig mere værdifulde for annoncører. Cookies kan også bruges til at tilpasse reklamer samt til at vise reklamer uden for selve websitet.
  • Cookies til analyse, undersøgelse eller rækkevidderevision – gør det muligt for webstedets ejer bedre at forstå brugernes præferencer og gennem analyse forbedre og udvikle produkter og tjenester. Normalt indsamler webstedsejeren eller et analysefirma anonymt information og behandler data om tendenser uden at identificere enkelte brugeres personoplysninger.

5. Brug af cookies til at tilpasse indholdet på websites til brugerens præferencer indebærer som hovedregel ikke indsamling af oplysninger, der gør det muligt at identificere brugeren, selv om oplysningerne nogle gange kan indeholde personoplysninger, dvs. data, der gør det muligt at tilskrive visse handlinger til en specifik bruger. De personoplysninger, der indsamles gennem cookies, kan kun indsamles for at udføre bestemte funktioner for brugeren. Disse data er krypteret på en måde, der forhindrer uautoriseret adgang.

6. De cookies, der bruges af denne website, er ikke skadelige for brugeren eller vedkommendes enhed. For at tjenesten kan fungere korrekt anbefales det ikke at deaktivere dem i browseren. I mange tilfælde er browserprogrammet (browseren) som standard indstillet til at gemme information i form af cookies og lignende teknologier på brugerens slutenhed. Brugeren kan til enhver tid ændre, hvordan browseren anvender cookies. Til dette formål skal du ændre indstillingerne i din browser. Hvordan du ændrer indstillingerne afhænger af, hvilket program (browser) du bruger. Egnede instruktioner findes i hjælpefunktionen, alt efter hvilken browser du bruger.

7. Cookies bruges også til at lette login til brugerkontoen, herunder via sociale medier, og til at muliggøre navigation mellem undersider uden at skulle logge ind på hver enkelt underside. Samtidig bruges cookies til at sikre websites, f.eks. at forhindre uautoriseret adgang.

8. Som en del af cookies-teknologien kan den dataansvarlige anvende sporingspixels eller gennemsigtige GIF-filer til at indsamle information om, hvordan brugeren benytter tjenesterne og reagerer på markedsføringsmeddelelser via e-mail. En pixel er en stump programkode, der gør det muligt at placere et objekt på en side, normalt et billede på én pixel i størrelse, som muliggør sporing af brugeres adfærd på de websites, hvor den er placeret. Når nødvendigt samtykke er givet, opretter browseren automatisk en direkte forbindelse til den server, hvor pixeln befinder sig, hvilket betyder, at behandlingen af de data, der indsamles af pixeln, sker i henhold til databeskyttelsespolitikken hos den partner, der driver serveren.

9. Den dataansvarlige kan anvende weblogfiler (som indeholder tekniske data såsom brugerens IP-adresse) til at overvåge trafik i sine tjenester, løse tekniske problemer, opdage og forhindre bedrageri samt sikre overholdelse af brugerbetingelserne.

10. Den dataansvarlige oplyser, at websitet ikke reagerer på DNT-signaler (Do Not Track), men brugeren kan deaktivere visse former for sporing på nettet, herunder visse analyser og personlig tilpasset reklame, ved at ændre indstillingerne for cookies i sin browser eller ved hjælp af vores værktøj til accept af cookies (hvis relevant).

11. Detaljeret information om, hvordan man ændrer indstillingerne for cookies og sletter dem manuelt i de mest populære browsere, findes i browserens hjælpeafsnit samt på følgende sider (klik på det pågældende link):

  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Microsoft Edge
  • Opera
  • Safari macOS
  • Safari iOS/iPad OS

12. Detaljeret information om, hvordan man håndterer cookies på en mobiltelefon eller anden mobil enhed, bør findes i brugervejledningen til den pågældende enhed.

pixel
IdoSell Trusted Reviews
4.83 / 5.00 6 reviews
IdoSell Trusted Reviews
2025-01-02
Møbler i høj kvalitet! Nemt montering. Rigtig god og professionel transport med god indpakning. Ingen skader!
2024-12-01
Lidt lang leveringstid på 5 uger ellers var alt perfekt